News

PUBG: Neues Testserver Update samt neuen Waffen, neuem Schadensmodell und vielen weiteren Änderungen verfügbar

Die Playerunknown’s Battlegrounds Entwickler haben sehr spontan am heutigen Morgen das nächste Update auf den Testservern veröffentlicht, das es ermöglicht erneut die Bemühungen rund um die Releaseversion auszuprobieren. Das neue Testserver Update wird diesmal direkt für 48 Stunden verfügbar sein und kann bis zum 24. November 2017 um 08:00 Uhr morgens ausprobiert werden. Verfügbar sind wie auch zuvor NA, und ASIA Server im Solo oder Squad in First als auch Third Person. Neu mit dabei sind nun endlich auch Testserver in der Region Europa.

Verbessert wurde in dem knapp 1 GigaByte großen Update so einiges. Es gibt diverse Optimierungen rund um das Spiel, verbesserte Vaulting Animationen und Anpassungen der Hitreg. So wird man künftig weniger Schaden an Händen und Füßen erleiden, dafür aber mehr an Beinen/Ober- und Schenkeln und den Armen. Im Rahmen der Schadensanpassungen hat man auch die Zeit reduziert, in der Bandagen verbraucht werden. Um Bandagen zu nutzen, benötigt ihr auf den Testservern aktuell anstatt 8.5 Sekunden nur 4.5 Sekunden.

Eine der wichtigsten Änderungen betrifft wohl das HUD, das ein Update erhalten hat und das Spiel gleich ein großes Stück anders aussehen lässt. andere Schriftarten, neue Symbole, ein neuer Kompass und das Ersetzten von Namen durch Zahlen der Mitspieler auf der Minimap geben dem Spiel ein ganz anderes Flair.

Weiterhin haben die Entwickler die Zeit seit dem letzten Testserver Update genutzt, um erneut an den Sounds zu arbeiten als aber auch an den Waffen und deren Balancierung und Fähigkeiten. So ist es nun möglich, dass Waffen auch Gegner im und unter Wasser treffen. Bei der Schadensberechnung gilt, um so schneller das Geschoss ist, desto mehr Schaden verursacht es. Der Widerstand des Wassers spielt dabei ebenfalls eine wichtige Rolle. Ebenso haben die Entwickler die Feuergeschschwingkeiten der beiden Auto-Sniper Gewehre (Mini-14 & SKS) reduziert und zwei neue Waffen hinzugefügt.

An den Scopes wurde auch wieder etwas geändert. Das 8x sowie 15x Scope können nun nicht mehr auf die M16A montiert werden und die 4x Scopes auf allen 7.62mm und alle SMG Waffen haben ein neues Fadenkreuz erhalten.

Für alle Spieler unter euch, die gerne etwas exklusiver und alleine unterwegs sind, haben die Entwickler die Sprungzonen verändert. So kann man mit dem Flugzeug nun über Zonen abspringen, die zuvor noch gesperrt waren. Vor allem zu erwähnen ist hier wohl die Startinsel oben rechts auf der Karte, die bisher nur mit dem Boot oder schwimmend erreicht werden konnte.

Den vollständigen Changelog zum heutigen Update findet ihr nachfolgend:

Optimization
  • Optimize character animations
  • Added LODs to further optimize weapon rendering for long distance
  • Optimized various world effects
  • Optimized various UI elements
  • Optimized the sea by reducing wave effects
  • Decreased terrain loading time
  • Decrease memory usage of characters
Animation
  • Additional vaulting animation for objects with a height of approx. 60 cm or lower (when holding down the Shift key)
  • Greatly reduced jacket/coat clipping issue when moving in ADS while leaning
Gameplay
  • Reduced the hit damage for hands and feet and increased the hit damage on thighs and arms.
  • The healing period for bandages has been reduced to 4.5 seconds from 8.5 seconds. The casting time and the amount of health restored are the same as before.
  • Players can now parachute and land on certain areas that were not previously accessible, including the outskirts of the island
  • Added markings for zeroing distances on 15x scope reticle texture
  • Added new 4x reticle for 7.62mm weapons
  • Added new 4x reticle for sniper and SMG weapons
  • Added blur effect on the outside of scopes
  • Bullets now penetrate water based on the velocity of projectile (the faster the velocity, more shallow the penetration)
  • Lowered camera position when proning in third-person
  • Decreased firing rate of SKS and Mini-14
  • Increased sprinting speed while holding DMR in hands (now as fast as assualt rifles)
  • Decreased recoil for Mk14
  • 8x and 15x scopes cannot be attached to an M16A now
Item
  • Added 2 new weapons.
    – Added DP-28. DP-28 will be spawned in world. It has a 47-round pan magazine for 7.62mm. Sights and a 4x scope can be attached. It has low firing rate but a long effective firing range with high damage
    – Added AUG A3. The AUG A3 can be obtained from care packages. It’s a variant of a bull-pup assault rifle that uses a 5.56mm 30-round magazine as standard and 40 rounds when extended. It has high muzzle velocity, high rate of fire and low vertical recoil.
  • Kar98k will no longer be included in care packages. World spawn rate of Kar98k will remain the same
UI/UX
  • Applied a new font for English
  • Improved designs for in-game HUD, option window, inventory, menu screen, and system message box
  • Improved Solo/Team Play UI
    – Moved health bars of team member(s) from the top left corner to the bottom left corner
    – Changed colors and markings in the mini map, world Map, and team list UI
    – Added indicators for team members to check their status (vehicle, parachuting, alive/dead, DBNO, connection status, etc.)
  • Improved interaction HUD
    – If there is no more room left in the backpack, the font will turn red to show that items cannot be picked up
  • Improved the mini map and the world map
    – Decreased the saturation of the mini map to further emphasize information of team members
    – Adjusted the colors of the world map to increase visibility of markers and other information
    – Players can check team members’ FOV direction through the world map and the mini map
    – When team members get on the same vehicle, a single indicator will appear
  • Moved the kill log from the bottom left corner to the top right corner
  • Modified the design of the health bar to show the point for 75%. The bar will not turn red when health is below 75%
  • Added killcam feature that can be found in Settings. Now players can check killcams in the result screen
    – For Duo and Squad modes, killcam can be checked after all team members have died
Sound
  • Changed the lobby music
  • Improved vehicle engine sounds
  • Added a sound that will be played around the edge of the blue zone
  • Added three different sound effects for the red zone
    – Sounds of bombs being released
    – Sounds of bombs falling
    – Sounds of bombs exploding
  • Added sounds when character jumps into water. Sound will be different based on the speed
Language
  • Added four languages: Italian, Portuguese (Brazil), Spanish (Mexico) and Chinese (Traditional)
Bug fixes
  • Fixed camera jittering for passenger sitting on the back of a motorcycle with sidecar
  • Fixed the issue where animations are not played when bandages are used consecutively
  • Removed the pink circle that appeared on certain buildings when parachuting
  • Fixed the issue where shooting was possible when vaulting
  • Greatly reduced blurriness of the reticle while in ADS mode

Schreibe einen Kommentar

Klicke hier um einen Kommentar zu schreiben

Werbung

Twitter Facebook